7 Двигателя, които трябва да избягвате при закупуването на автомобил втора ръка

Проблемите с двигателя са едни от най-лошите, които бихте могли да си представите, когато купувате употребявано превозно средство

 

След няколко години на пазара, всеки двигател показва истинската си същност. И понякога тази същност е доста мрачна, особено когато става въпрос за седемте двигателя, които сме разгледали в тази статия. Собствениците на много автомобили, оборудвани с тези двигатели, имат безброй оплаквания, така че трябва да направите всичко възможно, за да избегнете купуването им. В тази класация те не са подредени от най-лош към най-добър, тъй като е изключително трудно да се определи всъщност кой е по-лош от другия, така че редът, по който са изброени, е чисто произволен.

 

Audi / VW 1.8 T

Четирицилиндровият турбокомпресор е широко използван от немския автомобилен производител. Можете да го намерите от скромния Skoda Octavia, а също и в много по-скъпия Audi A6. Без значение колата, проблемът винаги е един и същ: образуването на утайки води до огромни разходи за ремонт.

vw_12 bri4kabg

Това се дължи главно на факта, че собствениците са склонни да пренебрегват необходимостта от използване на синтетично масло. Моделите от 1997 до 2004 г. са особено предразположени към проблема.

 

Образуването на утайки обаче не е единственият проблем, тъй като повредите на пакетите с бобини са доста чести. Проблем е също и консумацията на масло.

 

BMW 2.0 дизел (N47 / N47D20A)

На второ място в нашата класация е известния N47, със своя добре познат и документиран проблем с веригата. Проблема е в абсурдното позициониране на веригата в задната част на двигателя. 

BMW_N47D20 bri4kabg Така че, за да се извърши ремонт, механикът трябва да извади целия двигател от колата.

 

Разбира се, може би идеята зад това техническо решение, е че веригата трябва да има доживотна гаранция, и да издържи целия живот на автомобила, но практиката сочи обратното.

 

N47 го има в широка гама от автомобили, произведени от BMW и Mini. Можете да го намерите под капака на BMW 1, 3 или 5-Series, както и X1, X3 и Mini, всички произведени от 2007 до 2013 година.

 

Въпросът е толкова сериозен, че още през 2013 г. BBC Watchdog го представи в едно от разследванията си. BMW не е направил изчерпателен отговор и не е признал за проблема.

 

Mazda 1.3 L Rotary Renesis 

Mazda-Renesis-1 bri4kabg

 

Mazda е известна с високото си качество, но има и едно изключение. Това изключение е Mazda RX-8, а основният виновник е двигателят на Rotary Renesis. Това устройство е известно като обезпокоително, тъй като върховите уплътнения могат да се износят преждевременно, което води до по-ниско компресиране. Ако това не е достатъчно, моторът има огромен апетит за гориво, а моделите от 2006 г. са известни с повреди на катализатора.

 

VW 1.2 TSI бензин

Първите двигатели с 1.2 TSI са истински източник на сериозни проблеми за собствениците на автомобилите. Това устройство е използвано от Skoda, VW и дори Audi, което означава, че можете да го намерите на широка гама модели.

  vw 12 bri4kabgТова само е влошило репутацията на германския автомобилен производител.

 

Най-големият проблем при 1.2 TSI бензин е, че веригата за синхронизация е склонна към повреда. Това може да доведе до катастрофални повреди на самия двигател. Общата цена за ремонт може да достигне хиляди евро.

 

Toyota 3.0 бензин V6

Японската автомобилна компания има добре спечелена репутация за надеждност. Но дори най-добрите понякога правят грешки. Една от тези грешки е формата на двигателя. Това захранващо устройство е много податливо на запушване с маслена утайка. 

Toyota-3 bri4kabg Тойота обвинява собствениците, че не използват правилния тип масло.

 

Обаче има по-голяма вероятност да има дефект в системата за циркулация на двигателя. Засегнатите модели включват моделите V6 от 1997-2002 Toyota Camry, Avalon, Sienna, Highlander и Solara, които бяха много популярни в САЩ и Азия. Lexus ES300 и RX300 използваха същите проблемни 3.0 L V6. След 2002 г. Toyota направи някои подобрения, които изглежда са решили проблема.

 

Nissan 2.5 бензин четирицилиндров двигател

Друга японска марка с репутация за качество. Този двигател е предразположен към пълно унищожаване. Собствениците разказват ужасяващи истории за керамичния прекаталистичен конвертор, вграден в изпускателния колектор, който дезинтегрира и разрушава двигателя. 

2013-Nissan-Altima-SL-engine bri4kabg

 

Това е голям проблем между 2002 и 2003 година 2.5 литра четирицилиндров Altimas, както и Sentras със същия двигател. Altimas и Sentra SE-R, оборудвани със същия двигател, направени между януари и май 2006 г., могат да изпитат необичайно висока консумация на масло. Това може да доведе до преждевременна повреда.

 

Серия бензинови двигатели Ford 4.6 / 5.4 / 6.8

За последното място в нашата класация имаме цяла фамилия двигатели, всички със същата основна архитектура. Модулният дизайн се използван за големите бензинови мотори V8 Ford е доста добър пример за лош дизайн.

  ford bri4kabgГоворим за единиците, произведени основно от 1997 до 2007 г. и намерени на много автомобили Ford, Меркурий и Линкълн.

 

Собствениците съобщават за проблем със запалителните свещи.

 

За щастие Форд призна, че има проблем и е издаден Технически сервизен бюлетин с номера 07-15-2. Някои двигатели, произведени между 2004 и 2008 г. от едно и също семейство, имат уникална конструкция на запалителни свещи с външен слой от две части, който е известен като отделен. Долната част се забива в двигателя, което води до катастрофални повреди и последващи огромни разходи за ремонт.