Купуване кола на старо - Automoto.bg

Купуване кола на старо - Automoto.bg

План при покупка на автомобил втора употреба.

Ще Ви запознаем с най-общите правила, които би трябвало да се придържа купувача в избора си на автомобил.
Когато вече сте се спрели на определена марка и модел и искаме да видим и тестваме автомобила е хубаво да сме подготвени предварително с информация за него.
Под информация за него се има предвид 2 неща - общи характеристики, данни за модела и такива конкретни за дадения автомобил.
Хубаво е да се заинтересуваме какви са слабостите на този модел - всеки модел си има слабости. И на какво да обърнем внимание, когато автомобила е пред нас.
Под конкретни данни за дадения автомобил имаме в предвид да получим информация по телефона още преди да отидем на място. Едно от най-важните неща е номера на рамата на дадения автомобил, ако разбира се продавача предостави тази информация. По принцип, не би трябвало да е пречка да бъде дадена. Дори в някои обяви директно продавача дава номера на рамата в описанието на обявата. Ако имаме тази информация можем лесно да проверим къде и кога е обслужвана колата, на какви километри е била последно обслужване, съвпадат ли с описанието в обявата, и други детайли.
Много е важно да сме си "написали домашното" предварително, ако имаме тази възможност.
План за дадения ден:
1.Важно е да се тръгне рано ако колата не е в близост за да има възможност да се огледа на дневна слънчева светлина!
Не препоръчваме огледи в гаражи, вечер и други спиращи фактори за ясна видимост по детайлите на автомобила.
2. Може би ще прозвучи смешно, но е много практично да си имате написани на листче или някъде другаде, какво точно да гледате, за да не пропуснете нещо в бързината,
ентусиазма си да имате този автомобил или друг фактор.
3. Когато сте вече до автомобила, започнете прегледа по следната схема.
- екстериор - бърз външен преглед, да се обедите дали има нужда да си губите времето за този автомобил или да тръгвате към другия, който Ви е по план.
Ако все още имате интерес към него. Помислете "грабва" ли Ви или искате да се преориентирате към друг модел или друг автомобил към същата марка.
Да кажем, че до тук "всичко е точно" и искате да го огледате напълно.
Започнете от боята, следете за ожулвания, удари - по бронята, калника, вратите, ръба на вратите и др.
Трябва да се отбележи, че кола над 3-4 години е нормално да има драскотини и ожулвания. Дори ако няма такива е почти сигурно, че е била пребоядисвана, цялата или отделни части.
Погледнете колата от различен ъгъл, точно зад и пред нея, гледайте за изкривявания по врати, капак, таван, калник и др.
Обикновено при заличаване на изкривявания по ламарината се използва кит, който ако е в много дебел слой макар и добре направен се открива по звука, когато се почука върху поправения сегмент. Звука е по-тъп и различен от детайла в оригинално състояние.
След като сме огледали боята, кривини, удари и др. Минаваме на фаровете. В зависимост от годината на колата цвета на фаровете се променя.
Ако гледаме кола над 6-7 години и фаровете са като нови, това означава, че или са били полирани или сменени.
Ако са запотени, логично е че са спукани или уплътненията са заминали. Ако вземете автомобила трябва да решите този проблем(защото е предпоставка да изгори лампичката/те), макар и не толкова важен за някои.
- Продължаваме с оглед на чистачките, дали са в нормална позиция за ляв волан или колата е с обръщан волан, като те не са с променено положение.
- Оглед на гумите - проверяваме дали всички са: еднакви, марка, дот, напуквания, балони, степен на изтриване на 4-те, степен на изтриване на едната - дали е еднакво на цялата повърхност. Ако не е, това говори за проблем с окачването.
- Оглед на накладки и спирачни дискове. Много хора твърдят, че по степента на износване на спирачния диск и по-специално задния, могат да определят на колко хиляди
километра е колата в приблизителни граници. В зависимост от милиметрите на ръба получил се при изтриването на диска(ако не е сменян и е първи разбира се) може да се каже дали колата минава определени километри.