Проблеми VW Golf 5 GTI - Automoto.bg

Проблеми VW Golf 5 GTI - Automoto.bg

Проблеми Volkswagen Golf 5 GTI с DQ250 DSG: загуба на задвижване.
През юни 2013 г. беше издадено изземване за Volkswagen Mk.5 Golf, който имаше шестстепенни DQ250 Direct Shift Gearbox (DSG). В тези превозни средства кабелната система на датчика за температура в трансмисията може да има недостатъчно прегънати съединителни проводници. Това може да причини температурния датчик да разпознае неправилно високите температури на маслото на предавателната кутия и да активира защитната функция на съединителя - това ще освети предупредителната светлина на мигащата предавка и ще причини
трепкане на превозното средство,
намаляване на въртящия момент на двигателя и
отваряне на съединителя (като че ли предавателната кутия е „неутрална“).
По този начин загубата на мощност на колелата може да представлява опасност за пътниците в превозното средство и други участници в движението. За напомнените превозни средства Volkswagen предостави софтуерна актуализация за блока за управление на скоростната кутия (PRA 2013/13625).
Проблеми 2009 и 2010 модел година Volkswagen Golf 5 GTI: ABS и ESC може да не работят.
През март 2017 г. беше издадено изземване за 2009 и 2010 година на моделите Volkswagen Golf. При тези превозни средства термичното претоварване в блока за управление на ABS / ESC може да прекъсне токовия поток и това може да попречи на системите ABS и ESC да функционират според предназначението; предупредителна светлина също ще светне на арматурното табло. В критични ситуации на шофиране, липсата на ABS и ESC може да увеличи риска от сблъсък и нараняване на пътниците в автомобила. Като част от изземването, софтуерът за блока за управление ABS / ESC ще бъде актуализиран, за да се проверява редовно работата на устройството (PRA 2017/15956).
Неизправен компонент и резки превключвания на предавките
Според Volkswagen, шестстепенните DQ250 DSG трансмисии на ограничен брой автомобили от 2007-09 година на Volkswagen са имали дефектен компонент в предавателния механизъм на Mechatronic. Конкретно, втулките на два соленоидни клапана вътре в мехатронното устройство могат да носят преждевременно, което води до по-малко гладко функциониране на съединителите вътре в трансмисията и осигуряване на резки превключвания на предавките. Според Volkswagen превозното средство остава безопасно за шофиране, тъй като не засяга движението на превозното средство напред или назад. Като част от кампанията за удовлетвореност на клиентите, Volkswagen ще замени мехатронните устройства, които бяха идентифицирани като дефектни от диагностичния инструмент на Volkswagen.
Разширена гаранция на DSG
Като част от кампанията за удовлетвореност на клиентите, Volkswagen удължи гаранцията за предаването на DQ250 DSG на десет години или 160 000 километра - в зависимост от това кое от двете настъпи първо - от първоначалната дата на експлоатация на превозното средство. Датата „в експлоатация“ се определя като дата, на която превозното средство е доставено на първоначалния купувач / лизингополучател или, ако превозното средство е демонстратор, датата, на която превозното средство е започнало услугата.

Съгласно удължената гаранция, дилърът на Volkswagen е отговорен за диагностицирането и ремонта на трансмисията DSG без разходи за собственика, при условие че превозното средство се поддържа в съответствие с изискванията в ръководството на собственика.
Проблеми VW Golf 5 GTI - Ръчна скоростна кутия.
Въпреки че ръчната скоростна кутия е „запечатан за цял живот“, препоръчва се маслото да се проверява при всяко второ обслужване. Съединителят за ръчната скоростна кутия обикновено има експлоатационен живот между 60 000 км и 160 000 км в зависимост от употребата.
Замяна на Cambelt
Голфът GTi е планиран да бъде заменен на всеки 80 000 мили (около 130 000 км) или на всеки четири години, в зависимост от това кое настъпи първо. Освен това водната помпа и обтегачите трябва да се подменят едновременно.
Проблеми VW Golf 5 GTI - Ходова част на помпата на горивната помпа.
За Golf 5 GTi, горивната помпа с високо налягане се задвижва от разпределителен вал, а приспособлението за изтласкване е податливо на ранно износване. Ако последователят се провали, той може да причини сериозни щети на горния край на двигателя. Като се имат предвид относително ниските разходи за подмяна, някои собственици препоръчват промени на всеки 40 000 км.
Проблеми VW Golf 5 GTI - Прекратяване на вентила.
Пренасочващият вентил контролира въздушния поток към турбокомпресора. Диверсионният вентил за Mk.5 Golf GTi имаше гумена диафрагма, която можеше да разкъса - симптомите на провален вентил включват:
По-ниско пиково налягане;
Повишено турбо закъснение;
Мълчалива реакция на газта;
Лоша икономия на гориво;
Кодове за грешки 000665 (регулиране на налягането на налягането) и p0299 - 002 (превишена долна граница - периодично); и,
Шум в четвърта предавка при ниски обороти на двигателя.
Впоследствие бяха освободени ревизирани вентили, които имаха пластмасово бутало (според Audi 8P S3) вместо гумената диафрагма.
Проблеми VW Golf 5 GTI - Отказът на PCV клапана.
Клапанът за PCV (положителна вентилация на картера) е еднопосочен въздушен клапан, който дава възможност за издухване на газове да навлязат във всмукателния тракт пред МЗХ (сензор за масов въздушен поток), така че да могат да се изгорят в горивната камера. Клапанът за PCV за Mk.5 Golf GTi може да се раздели - симптомите включват:
Лошо качество на празен ход;
Звукът от изтичащ въздух, когато двигателят беше изключен;
По-ниско пиково налягане;
Лоша икономия на гориво; и,
Масло в или около пренасочващия вентил, капачката на маслото, капака на клапана, капака на двигателя и намотката.

За да диагностицирате неуспешен клапан за PCV,
Накратко свалете капачката на маслото или накрайника за потапяне - ако двигателят поддържа нормален режим на празен ход, тогава клапанът на PCV е бил неуспешен. Ако двигателят внезапно работи грубо или се разпръсква, това означава, че клапанът PCV е ОК; или
Свалете PCV клапана и го продухайте откъм страната на всмукателния колектор - ако въздухът минава през него без никакво съпротивление, това означава, че вентилът е пропаднал.
Впоследствие бяха освободени ревизирани вентили PCV.
Проблеми VW Golf 5 GTI - Консумация на масло.
За 5 Golf GTi, въглеродът може да се натрупва на гърба на клапаните и да ги предпазва от правилното им запечатване - това може да причини висок разход на масло. Според VW потреблението на масло от един литър на 15 000 км се счита за приемливо.
Проблеми и недостатъци: Volkswagen Golf 5 GTi.
Ако задните амортисьори станат по-меки, последствията включват прекомерно износване на вътрешните части на задните гуми и шумове при шофиране (като износен колесен лагер) от задната част на автомобила.
Възможно е климатикът да стане постепенно по-топъл поради неправилен температурен сензор, който да доведе до замръзване на изпарителя.
Предупредителната светлина на въздушната възглавница може да светне поради високо съпротивление в конектора под седалката на водача и / или пътника; ако е така, конекторът трябва да бъде сменен.
Когато е монтирано, спътниковата навигационна система може да развие няколко неизправности (т.е. няма карта, неразгласен звук и т.н.) и изисква софтуерът да бъде обновен.
Шумът от задните пружини може да се фиксира чрез смяна на поцинкованата пружина с гумено покритие.
Прозорците могат да се отделят от техните регулатори, като изискват стъклото да бъде залепено на място.
Софтуерната неизправност може да доведе до прибиране на електрическите прозорци. Поставянето на ключа в ключалката на шофьорската врата, завъртането на ключа в отключено положение и задържането му, може да рестартира бордовия компютър и да накара прозорците да се въртят назад.