Проблеми BMW Z4 E89 Роудстър - Automoto.bg

Проблеми BMW E89 Z4 Роудстър - Automoto.bg

Проблеми 2011 BMW E89 Z4 Roadster: вратите може да не се отварят и двигателят може да се спре.
През февруари 2013 г. бе издадено съобщение за BMW E89 Z4 Roadsters, които бяха налични за продажба преди 28 февруари 2011 г. В тези превозни средства, контактът на положителния кабел на батерията на предния дистрибутор на мощност (монтиран зад жабката) могат да се повредят от вибрации на превозното средство, което нарушава електрозахранването на превозното средство. В резултат на това ключалките на вратата може да не се отворят и може да не е възможно да се стартира превозното средство. Освен това, ако двигателят трябва да се спре, помощта на сервоусилвателя може да се загуби и електрическата система да не работи - такава ситуация би била очевидна от трептенето на арматурното табло и загубата на мощност от двигателя (PRA 2013/13476).
Проблеми 2012-13 BMW E89 Z4 Роудстър: загуба на помощ при спиране на мощността.
През октомври 2013 г. бе издадено изземване за BMW E89 Z4 Roadsters, които бяха налични за продажба от 1 ноември 2012 г. до 31 юли 2013 г. В тези превозни средства вакумната помпа може да се провали поради липса на смазване. В резултат на това силовото усилващо устройство не се захранва с достатъчна сила на вакума, което намалява ефективността на функцията за подпомагане на спирачката. На свой ред намалената ефективност на спирането представлява опасност за водача и другите участници в движението. За VIN на напомнените превозни средства, виж PRA 2013/13801.
Проблеми 2009-12 BMW E89 Z4 Роудстър с I6 двигател: VANOS изтичане на масло и режим "лимп".
През юни 2014 г. бе издадено изземване за BMW E89 Z4 Roadsters, които имаха N51, N52 или N55 шестцилиндрови бензинови двигатели и бяха на разположение за продажба от 1 октомври 2009 г. до 30 април 2012 г. В тези превозни средства болтовата връзка на корпуса на Устройствата за регулиране на променливия вентил (VANOS) могат да се разхлабят. Ако това се случи, устройствата могат да развият вътрешно изтичане на масло и след това да не се регулират достатъчно бързо поради намаленото налягане на маслото. След това режимът на аварийния двигател на автомобила ще бъде активиран и предупредителната светлина на двигателя ще светне, за да предупреди водача. Ако превозното средство се задвижва и забавя или спира неочаквано, това води до опасност от злополука за водача и другите участници в движението (PRA 2014/14160).
Проблеми 2009-11 BMW E89 Z4 sDrive23i, 2.5si и sDrive30i: шумотевица, загуба на мощност и "Service Engine Soon".
През октомври 2014 г. BMW издаде Сервизен информационен бюлетин SI B12 14 10 за BMW E89 Z4 sDrive23i, 2.5si и sDrive30i Roadsters, произведени от септември 2009 г. до август 2011 г. с двигатели N52 и N55. Според бюлетина тези превозни средства могат да проявят следните симптоми:
Дрънкащ шум от двигателното отделение;
Загуба на мощност на двигателя;
Осветление на лампата „Служебен двигател скоро“; и,
Диапазон от неизправности, запаметени в DME, свързани с VANOS и положението на разпределителния вал.
Бюлетинът приписва тези симптоми на едното или и двете (всмукателни и / или изпускателни) на механизмите на VANOS с дефектни монтажни болтове. В резултат на това един или повече от четирите монтажни болта може да са разхлабени или счупени. Ако болтовете на VANOS зъбните колела са били намерени свободни или счупени, засегнатият механизъм на VANOS трябва да бъде сменен.
Проблеми 2009-10 BMW E89 Z4 sDrive35i и sDrive35is: повреда в горивната помпа N54.
През декември 2010 г. BMW издаде технически бюлетин SI B13 09 10 за BMW модели като Z4 Roadster sDrive35i и sDrive35is, които бяха задвижвани от двигателя N54 и произведени от 28 март 2006 г. до 26 февруари 2010 г. В тези превозни средства водачът може да изпита:
Удължено време за пускане на двигателя преди стартиране;
Индикаторът „Служебен двигател скоро“ може да светне; и,
Намалената производителност на двигателя се дължи на активирането на „Безопасен режим“, придружен от звуков сигнал и осветяване на предупредителната светлина „Неизправност на двигателя“.
Освен това кодът за повреда 2FBF ("налягане на горивото при освобождаване на инжектиране, твърде ниско налягане") може да се съхранява в DME.

Това състояние се дължи на неизправност на вътрешните компоненти в горивната помпа с високо налягане. За да се определи, актуализираното калибриране на DME подобри стратегията за стартиране на двигателя и устойчивостта на HDP горивната помпа за високо налягане. Ако е необходимо, горивната помпа с високо налягане (включително сензора за гориво при ниско налягане) също ще бъде заменена.

За Австралия BMW стартира „техническа кампания“ за замяна на горивните помпи на превозните средства в обхвата на засегнатия VIN. В САЩ обаче този бюлетин е издаден като част от кампания за изземване (Campaign No. 10E-AO2). Разбира се, гаранцията на горивната помпа също е удължена до 10 години или 120 000 мили (193 000 км).
Проблеми 2009 BMW E89 Z4 sDrive35i и sDrive35is (N54): шум от турбокомпресорa.
През февруари 2009 г. BMW издаде бюлетин за техническо обслужване SI B11 13 07 за модели BMW като Z4 sDrive35i и sDrive35is с двигатели N54, които са произведени преди 1 януари 2009 г. В тези превозни средства може да има метален шум, който се появява до шест или седем пъти, което се чува от изпускателната система (близо до зоната на двигателя или турбокомпресора), което се чува:
По време на забавяне от приблизително 3500 rpm; или,
При тежко натоварване на педала на газта без включено задвижване.
Според сервизния бюлетин, причината за този шум е неизпълнение на клапата за отвеждане на клапаните до пълното му затваряне поради механичните допустими отклонения на задвижващия механизъм. В резултат на това клапанът за отпадъчни клапи нееднократно блъскаше срещу неговата повърхност за сядане.

Ако след препрограмиране на DME все още имаше шум при шумове, двата задвижващи блока на турбокомпресора трябваше да бъдат заменени.
Проблеми BMW E89 Z4 sDrive35i и sDrive35is: Запушалката на N54.
Пръчката на тръбопровода за отвеждане на газ има някаква хлабина на шарнира / лагера, където тя се отделя от задвижващия механизъм и отговаря на рамото на тръбата. В резултат на това, от задвижващия механизъм за отпадъчни води и от самата капачка за отпадъци може да се чуят шумове. Ако дръжката на клапата се разклати, седалките на клапаните могат да се износят и да се предотврати пълното затваряне на капака - това може да доведе до ниско налягане на налягането, бордовата диагностика да издаде код за неизправност 30FF (за ниско налягане) и превозното средство да влезе „отпуснато“ домашен режим. За превозни средства с гаранция с повредени турбокомпресори, BMW ще замени турбокомпресорите и ще добави част към фугата или ще замени фугата, за да премахне хлабината / възпроизвеждането. В резултат на едно състезателно действие в САЩ, BMW Северна Америка удължи гаранцията си на турбокомпресора до осем години или 132 000 км за всяка повреда, причинена от дефект в капака на турбокомпресора. За превозни средства, които не са в гаранция, следпродажбеното решение включва:
поставяне на титаниева втулка през корпуса на турбото за рамото на отпадъчната клапа;
преработване на задвижващия прът към втулката на рамото; и,
възстановяване на вентила за отпадъчни води.
Проблеми 2009-14 BMW E89 Z4 sDrive18i, sDrive20i и sDrive28i: неизправности в сервизния двигател, неизправността на задвижването и VANOS.
През септември 2014 г. BMW Северна Америка издаде Сервизен бюлетин SI B12 26 14 за BMW E89 Z4 sDrive18i, sDrive20i и sDrive28i Roadsters, които бяха произведени преди юли 2014 г. Тези превозни средства могат да показват следните симптоми:
Осветяване на предупреждението "Служебен двигател скоро" (индикатор за неизправност);
Двигателят може да влезе в режим на намалена мощност, когато е показано съобщението „Неизправност на задвижването“; и,
В DME може да се съхранява една или повече грешки на VANOS, въпреки че двигателят е механичен звук и не се чуват необичайни шумове от зоната VANOS. Тези VANOS грешки се отнасят до неправдоподобно положение на разпределителния вал (всмукателен или изпускателен), положение на разпределителния вал или отместване на ъгъла на разпределителния вал спрямо коляновия вал извън допустимия диапазон.

Според служебния бюлетин, тези симптоми могат да се дължат на неблагоприятни параметри за управление на позицията на двигателя (EPM) в софтуера DME. Плановете за тестване на сервизния бюлетин, които се препоръчват, се изпълняват с помощта на диагностичната система ISTA / D на BMW и всички проблеми с хардуера на VANOS трябва да бъдат коригирани. След извършване на ремонти или ако планът за тестване на ISTA беше неубедителен, DME софтуерът на превозното средство трябваше да бъде препрограмиран с последната версия на ISTA / P. Ако се появят допълнителни грешки при контрола на VANOS след актуализирането на софтуера DME, ще се изисква допълнителна диагностика, за да се идентифицира причината за това.