Проблеми BMW X3 E83 - Automoto.bg

Проблеми BMW X3 E83 - Automoto.bg

Проблеми с ангренажните вериги на BMW E83 X3 2.0d и xDrive20d: N47
За 2.0-литрови четирицилиндрови турбодизелови двигатели N47, произведени между март 2007 г. и март 2011 г., прекалено острите зъби на зъбното колело на коляновия вал могат да повредят или счупят веригата за регулиране на скоростта. Моля, обърнете внимание, че в случай на счупване може да се стигне до катастрофални повреди на двигателя, а основният симптом на повреда във веригата е силен шум от задния край на двигателя. За тези двигатели се прилагат две ситуации:
За моделите, произведени преди май 2009 г., необходимите смяна на веригите, разпределителния вал и коляновия вал. От тях коляновият вал трябваше да бъде сменен, защото зъбното колело беше заварено към него и двигателят също трябваше да бъде премахнат, тъй като веригите за регулиране на скоростта бяха разположени в задната част на двигателя. вместо това.
За модели, произведени от май 2009 г. до март 2011 г., коляновият вал не се нуждае от подмяна, тъй като дизайнът на колелата на коляновия вал е бил променен. Схемите за синхронизиране и насочващите механизми обаче все още се нуждаят от подмяна.
Проблеми BMW E83 X3 3.0d: вихрови клапани M57TU2D30
За моделите BMW E83 X3 с двигателя M57TU2D30, механизмът на завихрящата клапа във входящия колектор се състои от дроселни клапани във всеки отделен входен тракт. Тези дроселни клапани са закрепени към задвижващ прът чрез два малки винта и с течение на времето тези винтове могат да се разхлабят. Ако това се случи, винтовете могат да бъдат изтеглени в цилиндъра и да причинят значителни щети на буталото, цилиндровата глава и клапаните. Ако един винт преминава през изпускателния клапан, той може да повреди турбокомпресора. В резултат на този проблем е обичайна модификация да се извадят завихрящите капаци и да се заменят с плаки. От 2004 г. до 2007 г. BMW въвежда шпиндели с по-голям диаметър (направени от пластмаса) и по-големи винтове, въпреки че тези двигатели не са имунизирани срещу повреда. Около 2006 г. се разбира, че са въведени пластмасови въртящи се капаци, за да се намали вероятната степен на увреждане.
Проблеми BMW E83 X3 2.5i и 3.0i: M54 VANOS повреда.
За двигателя M54 уредът VANOS може да се повреди поради влошаване на О-пръстените на уплътнението на VANOS, които са направени от Buna (материал с ограничена температурна устойчивост). С течение на времето О-пръстените се втвърдяват и свиват, което води до загуба на функционалните им характеристики - това може да причини симптоми като загуба на мощност под 3000 оборота в минута, нарастваща около 3000 rpm, по-силен празен ход и груб ход.

О-пръстените на буталата лежат под и осигуряват опора на уплътнителния пръстен от тефлон. Замяната на О-пръстените изисква тефлоновите уплътнения да бъдат отстранени за достъп. Тъй като тефлоновите уплътнения не могат да бъдат отстранени от канала на уплътнението на буталото, без да се повредят, тефлоновите и О-пръстеновите уплътнения трябва да се сменят едновременно. За по-голяма дълготрайност О-пръстените на Buna могат да бъдат заменени с О-пръстени, изработени от Viton.

Устройството VANOS имаше две бутални уплътнения с О-пръстени, докато всяко бутало имаше два размера О-пръстена, за да осигури хидравлично запечатване в два VANOS цилиндъра с различни размери и допълнителен, по-малък О-пръстен, използван за запечатване на бутален лагер. Разбира се, че О-пръстенът за тази капачка също е направен от Buna и се е влошил по същия начин, както О-пръстените на уплътнението на буталото.

За повече информация относно двигателя M54, моля, вижте двигателите BMW M54 и S54.
Проблеми BMW E83 X3: M54, N52 и N52K отлагания.
През февруари 2008 г. BMW издаде бюлетин за техническо обслужване SI B 13 01 07 за автомобили E83 X3 с двигатели M54, N52 или N52K. В тези превозни средства отлаганията в системата за впръскване и всмукване могат да причинят оплаквания за управляемостта и светлината на „Служебния двигател скоро“. Това условие може да бъде причинено от
Отлаганията на върха на инжектора на горивото, които са засегнали разхода на гориво и съотношението въздух / гориво. Симптомите включват колебание или препъване по време на ускорение или загуба на мощност; лоша ефективност на горивото; повишени емисии на HC и CO; и лампата „Скоро на сервизния двигател“ да светне поради грешки при прекъсване на запалването;
Въглеродни отлагания в клапаните и на всмукателните колектори, поглъщащи гориво по време на фазата на загряване, причинявайки по-малка въздушно-горивна смес. Въглеродните отлагания (или натрупване) също могат да нарушат потока на сместа при ниски условия на газта и / или скорости на празен ход. Симптомите на въглеродните депозити включват загуба на енергия; нестабилен и / или груб празен ход; повишени емисии на HC, CO и NOx; и лампата „Скоро на сервизния двигател“ да светне поради прекъсващи грешки при прекъсване на запалването; и,
Интерференция на горивната камера (CCDI), когато има контакт между въглеродните отлагания на главата на буталото и цилиндровата глава. Шумът, създаван от този контакт, може да се диагностицира като пинг, чук или друга механична повреда. CCDI се появява първо като студен шум, който може да избледнее, когато двигателят достигне работна температура. С натрупването на отлагания се увеличава температурата на компресия, която може да предизвика детонации преди запалване. Симптомите включват чукане, пининг, лошо ускорение, увеличени емисии на NOx и скокове на празен ход на двигателя.
Проблеми BMW E83 X3 2.5i и 3.0i: двигател M54 и студен климат.
През февруари 2009 г. BMW издаде бюлетин за техническо обслужване SI B11 08 03 за автомобили BMW E83 X3 с двигател M54. В тези превозни средства изключително студените климатични условия могат да предизвикат натрупване на влага и замразяване на:
Сепаратор за масло в двигателя;
Маркуч към водещата тръба на маслоизмервателната пръчка; или,
Отворете в тръбата за измерване на нивото на маслото.

В зависимост от положението на вентила за вентилация на картера, когато това се случи, може да възникне следното:
Високи налягания на картера (затворени), водещи до изтичане и / или счупване на капака на клапана; или,
Състояние на хидравличното затваряне на маслото (отворено), което може да доведе до повреда на двигателя.

За да се закрепи вентила за вентилация на картера, маркучите и маркучите за измерване на нивото на маслото, трябва да бъдат подменени; въведен е и нов изолиран стил на маслоотделителя и маркучите.
Проблеми BMW E83 X3 2.5si (N52): тихият шум от повдигачите на разпределителния вал.
През септември 2009 г. BMW издаде бюлетин за техническо обслужване SI B11 09 07 за автомобили E83 X3 2.5si с двигатели N52, произведени преди 31 ноември 2008 г. В тези превозни средства от време на време се чуваше шум от шума на хидравличните повдигачи на разпределителния вал (HVA) по време на студеното пускане на двигателя. Разбираемо е, че тиктакането е причинено от недостатъчно количество въздушно свободно масло за HVA елементите. За да се фиксират обаче, трябва да се подменят дванадесет (12) хидравлични повдигача на клапана на разпределителния вал (част № 11 33 7 605 330).

Ревизираната глава на цилиндъра е въведена в производство от 1 октомври 2008 г. и изцяло изпълнена на 31 ноември 2008 г., както е посочено в следните номера за отливки:
N51 (В30): 7588277.01;
N52 (В30): 7588273.01; и,
N52K (В30): 7588271.01.
Проблеми BMW E83 X3: N51 / N52 / N54 VANOS грешки.
През октомври 2010 г. BMW издаде бюлетин за техническо обслужване SI B11 02 08 за превозни средства E83 X3 с двигатели N52K, произведени от септември 2005 г. В тези превозни средства лампата „Service Engine Soon“ (MIL) може да светне и да бъде съпроводена с намаляване на работата на двигателя /производителност; това може да се случи след шофиране с двигател при нормална работна температура. Ако запалването се включи, двигателят обикновено работи нормално. Освен това, в DME се съхраняват следните кодове за грешки:
2A82 VANOS прием - твърда; заседнали механично;
2A87 VANOS изпускателна система - твърда; заседнали механично; или,
3100 Контрол на налягането при повишаване на налягането, деактивиране - забранено повишаване на налягането на налягането (само за двигател N54).

Тези VANOS грешки могат да бъдат причинени от недостатъчно подаване на масло под налягане на входния регулатор на VANOS. За ефективно преместване на разпределителните валове в целевите позиции в определеното време и при всички условия на двигателя е необходимо доставяне на масло под налягане към контролните бутала на VANOS. Когато работата на двигателя изисква VANOS бързо да ускори или забави разпределителния вал на всмукателния или изпускателния отвор, може да възникне повреда 2A82 или 2A87, ако разпределителният вал е "закъснял" или не достигне целевата позиция. В тази ситуация мощността на двигателя може да бъде намалена и да се покаже съобщение за контролно управление.

Според сервизния бюлетин, механичното ограничаване или електрическият отказ на соленоида VANOS и / или електрическата верига може да доведе до недостатъчно захранване с масло на VANOS агрегатите.
В зависимост от диагнозата, може да се наложи да се сменят и двата соленоида VANOS (както и маслото и филтъра на двигателя). Ако има прекомерно износване на ръба на лагерите на разпределителния вал, пръстеновидните уплътнения на куката на разпределителния вал и засегнатият ръб на лагерите на разпределителния вал ще изискват подмяна.
Проблеми BMW E83 X3: скърцане при управление от ляво на дясно.
През март 2009 г. BMW издаде бюлетин за техническо обслужване SI B 32 07 08 за моделите BMW E83 X3 без Servotronic, които бяха произведени до август 2006 г. В тези превозни средства може да има писък или писък от волана на кормилната кутия, когато Воланът се завърта отляво надясно. Сервизният бюлетин обяснява това условие на недостатъчно смазване на уплътнението на вала на зъбното колело на кормилната уредба. За да се фиксира, към течността на сервоусилвателя трябва да се добави обработка с Lubrizol, за да се смаже уплътнението на вала на зъбното колело.
Проблеми и неизправности: BMW E83 X3
Ако двигателят премине при леки натоварвания, прекалено високи е или е спрял при ускорение, преди да достигне работна температура, ECM вероятно изисква повторно програмиране.
Ако ключът е оставен в запалването за една нощ, батерията може да се изтощи и автомобилът няма да започне.
Течността на трансмисията може да изтече от уплътнението на селекторния вал, въпреки че може да изглежда, че идва от уплътнението на коритото.
Ако задното осветяване на арматурното табло понякога се изключва само за да се включи отново, има вероятност да възникне проблем с центъра за превключване на светлината.
Ако предаването се връща периодично към безопасен режим, това може да се дължи на проблем с мултиплексиране, който изисква препрограмиране.
За по-ранните модели, ако батерията се разпръсне след като е била паркирана за три до четири дни, модулът за контрол на каросерията вероятно е повреден.
При по-ранните модели светлината за „проверка на двигателя“ може да светне и двигателят може да работи грубо поради проблеми с оригиналните бобини за запалване; Впоследствие BMW замени оригиналните бобини с агрегатите на Bosch.
Автоматичните фарове може да не се изключват при излизане от тунел или гараж поради несъответствие между сензора и модула на фаровете.
За модели, оборудвани с люк, люкът не може да се затваря в горещо време или след като е паркиран на пряка слънчева светлина, тъй като каналите се разширяват и сензорите за защита срещу капан спират двигателя.
Универсалният отварач за гаражни врати може да не приеме код от друг източник (нов предавател или нов собственик), ако батериите в предавателя са ниски.