Проблеми при Mercedes-Benz S-класа W220 (1999-2005)

Проблеми при Mercedes-Benz W220.

W220 S-Class беше кола, която трябваше да запълни някои големи обувки и да отговори на някои високи очаквания, които предшественикът, W140, беше изградил. Поглеждайки назад днес, мнозина ще твърдят, че W220, който беше 4-то поколение S-Class, беше голямо разочарование както по отношение на дизайна, така и по отношение на инженерството. Докато сме склонни да се съгласим в по-голямата си част, W220 също направи голяма крачка напред по отношение на дистанцирането на Mercedes от обичания тухлен дизайн на Бруно Сако. Интересното е, че W220 е и първата S-класа, която споделя интериорни части с други автомобили на Mercedes. Сред снобите на S-класата това се възприема като ужасяващ акт, тъй като предишните поколения не споделят нищо с по-малко ексклузивните класове на Mercedes Benz.

Но ако оставим нашите предразсъдъци настрана, W220 все още беше страхотна S-класа. Караше добре, все още се движи добре и също така изглежда и се усеща така, както трябва S-класа. Днес, почти 25 години по-късно, W220 е изключително евтин и също популярен сред хората, които или искат да имат S-класа за няколко хиляди лева, или тези, които обичат W220 за това, което е.
Преди дори да започнем да разбиваме всички проблеми на Mercedes-Benz W220, трябва да ви кажем, че трябва да избягвате най-евтиния W220, ако искате да запазите разума си. Тези коли не са шега за обслужване и поддръжка.

Основни проблеми с Mercedes-Benz W220
Многобройни Airmatic проблеми
W220 S-Class разполага с една от ранните системи Airmatic, които бяха страхотни, когато бяха нови. С времето тези системи за въздушно окачване започнаха да създават много проблеми и нито една от тях не е евтина за ремонт. Имаше често срещани проблеми с течове в горната предна стойка, дефектни предни въздушни стойки, повредени въздушни помпи, неизправни релета, които задействат помпата, спукани маркучи за въздух и сензори за височина на возене. Говорихме за всички тези проблеми в нашата статия за проблеми с Airmatic.

Има много компоненти на Airmatic и докато приключите с обновяването на цялото окачване, ще се сблъскате с множество сметки за ремонт до 2000 лв.
Изключително скъпи проблеми с ABC (Active Body Control).
Ако въздушното окачване Airmatic не е достатъчно предизвикателство за вас, препоръчваме да закупите W220 с електрохидравлично окачване Active Body Control или накратко ABC. Шегата настрана, колите с работещи ABC окачвания са на друго ниво, когато става дума за комфорт и регулируемост на окачването. Въпреки това е безумно скъп за поддръжка и обслужване. Системата ABC има движещи се части като клапани, бутала и други компоненти като хидравлични маркучи, помпа, клапанен блок, амортисьори, филтри и много други части, които могат да се повредят и стават с времето. Има многобройни ужасяващи истории за хора, които трябва да платят почти 20 000 лв., за да разрешат няколко проблема с ABC. Поради всичко това, много хора решават да превърнат своя ABC W220 S-Class в обикновено пружинно окачване с комплект от Strutmasters. Не можем да ги виним.

722.9 7G проблеми с предаването
7-степенната автоматична трансмисия на Mercedes-Benz по-късно беше вградена в по-малки модели, като W211, който вече разгледахме, но присъстваше и в W220 S-Class. Когато дебютира за първи път, той страда от ранни повреди на външната проводяща плоча. Цялата токопроводяща плоча не беше дефектна, само някои нейни компоненти бяха, но дълго време Мерцедес не позволяваше, нито трети страни знаеха как да ремонтират токопроводящата плоча. Дефектна проводяща плоча причини рязко и трудно превключване. Днес проводниковите плочи са нещо, което се ремонтира доста лесно, за да не е толкова голям проблем, колкото беше преди.

Проблеми с 722.6 (5-степенна трансмисия).
По-старата 5-степенна трансмисия на Mercedes, която присъства и в W140 S-Class, по-късно присъства и в ранните моделни години на W220. Тази трансмисия също имаше проблеми с проводящата плоча, модула за превключване и пружините на клапана на регулатора на налягането. Имаше и 2 често срещани течове на масло в механизма на скоростния лост и в 13-пиновия електрически конектор (най-често).



Лостът за превключване на превключвателите е заседнал в „Парк“ (изключително често)
Поради счупени части в модула за превключване или неправилно работещ превключвател на стоп-светлината, лостът на трансмисията се забива при паркиране. Това е един от най-често срещаните проблеми с Mercedes-Benz W220.

Течове на AC вода.

Често срещан проблем на ранните модели на W220 бяха течовете на вода, които се натрупваха във входа за променлив ток. Това доведе до липса на циркулация на въздуха, въпреки работещия двигател на вентилатора и доведе до колективен иск срещу Mercedes. Повечето автомобили на пазара днес са се погрижили за това.
Дребни проблеми с Mercedes-Benz W220
Проблем със забавено стартиране на двигателя
Редица собственици, с всички двигатели, се сблъскват с проблеми със забавено стартиране на двигателя. Това беше мистериозен проблем, но сега е коригиран. Проблемът беше с едно от многото релета в кутията с предпазители. Това е само един от многото мистериозни и трудни за диагностициране проблеми на Mercedes-Benz W220.
Проблеми с ключодържател
Собствениците се сблъскват с множество проблеми с ключовете на W220. Проблемите варират от прости като изтощаване на батерията до по-големи проблеми, когато ключовете не завъртат двигателя поради електронни проблеми, неизправности на IR предавателя, ключове, които стават трудни за изваждане от запалването и няколко проблема с безключово задвижване.

Проблеми с термостата на W220 S-Class (код на грешка P0115).

P0115 е известен код за неизправност на W220 S-Class и описанието на грешката показва проблеми с неизправността на веригата на температурата на охлаждащата течност на двигателя. Истинският проблем тук е дефектен термостат, който трябва да бъде сменен възможно най-скоро.

Неизправности на сензора за положение на коляновия вал.
Друг много често срещан проблем с W220 е неизправният сензор за положение на коляновия вал. Типичните симптоми на този проблем са, когато двигателят спре, когато се загрее.

Проблеми със сензора за положение на дросела.

Редица собственици съобщават за неизправни сензори за положение на дросела, които причиняват колебания или високи обороти на празен ход, колебание на двигателя при ускоряване и случайни прекъсвания на запалването.

Проблеми със сензора за масов въздушен поток.

Повредените сензори за масов въздушен поток не са необичайни. Колата губи мощност и прекъсва запалването на един или повече цилиндри. Загубата на мощност може да бъде предизвикана и от лош ускорителен модул, ако няма други съпътстващи симптоми.
Проблеми със сензора за абсолютно налягане в колектора
Известно е, че сензор за абсолютно налягане в колектора или MAP също се проваля.

Проблеми с електронната система за запалване (IES).

Системата за запалване на W220 е напълно електронна и може да причини проблеми. Най-честият симптом на проблем с IES е, когато ключът не се завърти в запалването.

Неизправности на сензора за температура на охлаждащата течност.
Още един в редицата сензори, които се отказват с времето.

Повреда на вентилатора на радиатора и шумна работа.
Много собственици се оплакват, че вентилаторът на радиатора става по-силен с напредване на възрастта и в крайна сметка се поврежда напълно.


M272/M273 Смяна на балансиращия вал.

Вече говорихме за двигателя M272 и M273 в нашия преглед на проблемите на W221. И двата двигателя имаха сериозна грешка, която беше разрешена едва три години след представянето на наследника на W220, W221 S-Class.

Повреди на помпата за вторичен въздух.

Помпата за вторичен въздух е отговорна за засмукването на външен въздух и инжектирането му в изпускателния колектор, точно надолу от изпускателните клапани. Това намали количеството замърсяване при студено стартиране, но е известно, че не успява при W220 S-Class.

Различни шумове и вибрации на задвижването.

КАТО компонентите на задвижването стареят и се влошават поради различни фактори на околната среда, колата започва да издава няколко странни шума, които обикновено са придружени от странни вибрации. Тези вибрации обикновено се причиняват от износени гъвкави дискове, опори на диференциала, нерегулирани колесни лагери с твърде голям хлабина и износени компоненти на задвижващия вал. Странните звуци могат да бъдат свързани и със спирачните накладки и роторите.

Ако купувате модел със система за задвижване на четирите колела 4Matic, внимавайте за симптоми на проблеми с раздатъчната кутия. Те могат да струват скъпо.

Проблеми с купето и интериора на Mercedes-Benz W220.

Проблеми с командното звено и проблеми, свързани с възрастта.
Информационно-развлекателните модули OEM Comand сега се считат за почти подходящи за музеи, но много W220 на пазара все още ги имат. С напредване на възрастта те стават проблемни и износени поради излагане на слънце и драскотини. Много собственици решават да ги заменят с по-модерни модернизирани Android устройства.

Проблеми с аудио системата
Много собственици имат проблеми с ниската сила на звука в режим AUX и с навигационната и радио антенната система. CD чейнджърът на W220 също започва да създава проблеми след години употреба.

Течове на вода.

По-голямата част от течовете на вода при W220 са свързани със запушени канали. Това води до задържане на вода както в предната, така и в задната зона на краката. Вече споменахме изтичането на вода, което намира пътя си към входа за променлив ток, което го кара да не издухва въздух въпреки работещия вентилатор. Моделите с люк също имат проблеми със запушени дренажи на люк.

Различни проблемни интериорни части.
С напредване на възрастта на тези автомобили различни вътрешни пластмасови облицовки и бутони или ще станат „лепкави“, или ще се счупят. Същото важи и за дръжките на предните и задните врати. Преди да купите колата, уверете се, че всички електрически двигатели на стъклата работят. Огледайте и сенниците. Уверете се, че има захранване на предните врати, за да избегнете смяната на контролния модул на вратата.
Багажник и капак не се отварят.
Има ситуации, при които багажникът на W220 не се отваря. Това обикновено се случваше, когато батерията умря и физическият метален ключ не работи. Има ръководство в Youtube, което показва как да получите достъп до багажника и батерията без пробиване. В някои случаи предпазител или заключващ механизъм на багажника също са били повредени.

Що се отнася до капака, има често срещан проблем с пружината на ключалката на капака, която трябва да бъде сменена, за да отвори нормално капака.

Странни вътрешни шумове.

Собствениците съобщават за няколко странни вътрешно бръмчене и пращене, идващи от вътрешността на таблото, зад панелите на вратите и от кормилните колони.

Волан и команди на волана.
Бутоните на волана са известни с това, че стават „лепкави“ и трябва да бъдат сменени, за да освежите външния вид на интериора. Има и често срещан проблем с лоста за мигачите, който има тенденция да се разхлабва. Воланът може също да загуби способността си да се движи нагоре или надолу поради изгорял предпазител.
Влага вътре в светлините и повреда в модула за управление на фаровете.
Както предните, така и задните светлини имат тенденция да се замъгляват, тъй като уплътненията около светлините се повреждат с времето. Няколко собственици също съобщават за проблеми с моделите за управление на фаровете и автоматично регулиране на фаровете. Също така е обичайно да видите светодиодите на вътрешните дръжки на вратите да не работят.

Проблеми с плавното затваряне на вратата.
Вратите с плавно затваряне изглеждат и се чувстват изключително първокласни. Както бихте очаквали от S-класа. Цялата система за плавно затваряне обаче може да бъде трудна за ремонт и диагностика. Има често срещани проблеми с помпата PSE и нейните връзки. Много хора също се сблъскват със скъсани кабели и маркучи на капака на багажника, които се грижат за плавното затваряне. Повредена PSE помпа също ще затрудни отварянето на капака на резервоара за газ, трябва да го отворите ръчно.

Проблеми с масажната седалка.

Ако решите да закупите W220 с масажиращи седалки, пригответе се за още един набор от потенциални проблеми. Има често срещани проблеми с изтичането на лумбалните опори и с помпата, която отговаря за масажиращите седалки.

Множество проблеми, свързани с променлив ток (странни шумове, повреди на сензора)
Откъде да започнем? Проблемите с климатика на W220 включват повреда на сензора за температура в горната кабина и аспиратора, повреда на двигателя на вентилатора, проблеми със сензора за слънце и повреда на двойния клапан.

Електронни проблеми с Mercedes-Benz W220.

Неизправности на сензора за скорост и ускорение на колелата.
Неизправните ABS сензори за скорост на колелата могат да задействат предупредителните светлини ABS, ESP и BAS, да направят кормилното управление по-твърдо и дори да доведат до проблеми с трансмисията и загуба на мощност.


Повреденият сензор за ускорение ще задейства предупредителната лампа ESP.

Проблеми със сензора за налягане в гумите.
Повредените сензори за налягане в гумите са често срещано явление при W220 и не са съвсем евтини за замяна в сложната система за следене на налягането в гумите от Mercedes-Benz.

Проблеми с инструменталното табло.

Собствениците съобщават за често срещани проблеми с арматурното табло, където единственото нещо, което не работи, е скоростомерът. Това обикновено е следствие от повреда на сензора за скорост на колелото или повреда на вътрешната арматурна група. Има и случаи, когато часовникът не показва точното време и неточни показания на външната температура.

Коя е най-добрата моделна година на Mercedes W220 S-Class?
Ако все пак решите да закупите W220 Mercedes-Benz S-класа, уверете се, че купувате кола от късна, 2004 или 2005 моделна година с обновен дизайн и много от проблемите, изброени по-горе, вече са решени от фабриката. Избягвайте ранните модели на всяка цена.

Надежден ли е Mercedes W220 S-Class?
Не, не бихме считали W220 Mercedes S-Class за надежден автомобил, особено не след 15+ години. Тези автомобили са пълни със сложна електроника, сензори, помпи и модули, които могат да се повредят и да причинят проблеми. Ако търсите надеждност, 15+-годишна S-класа не е колата за вас.